About Us

About Us:

Bangladesh is changing. It is time for a new generation of Bangladeshis to be heard, for their vision for our country to be promoted. “Chattogram Tribune” is here to be the platform for that new voice, and new vision.

The editorial team is totally committed to delivering accurate and impartial news with the aim of informing the public debate and enabling Bangladeshis to make educated choices.

Our pledge to those we serve is to seek the truth, deliver the facts and offer relevant context and analysis where appropriate.

We are committed to the values at the foundation of this country, in particular, national sovereignty, democracy and secularism and also to building a prosperous, equitable and tolerant society.

We will speak for human and civil rights, not for select groups but for all citizens, but also nurture open and respectful debate on the best ways to attain all such goals.

As a new generation comes of age, and soars to new heights, we wish to be their partners to help Bangladesh make its long-awaited mark in the world.

We are Chatgaia
We are “Chattogram Tribune”

আমাদের সম্পর্কেঃ

বদলে যাচ্ছে বাংলাদেশ। এখন সময় এসেছে নতুন প্রজন্মের বাংলাদেশীদের শোনা, তাদের দেশের জন্য আমাদের দেশের প্রচারের দৃষ্টি। “চট্টগ্রাম ট্রিবিউন” এখানে সেই নতুন কণ্ঠ, এবং নতুন দৃষ্টিশক্তির প্ল্যাটফর্ম হতে চলেছে।

সম্পাদকীয় দল জনগণের বিতর্ককে অবহিত করার এবং বাংলাদেশীদের শিক্ষিত বাছাই করতে সক্ষম করার লক্ষ্যে নির্ভুল ও নিরপেক্ষ সংবাদ সরবরাহ করতে সম্পূর্ণ প্রতিশ্রুতিবদ্ধ।

আমরা যাদের সেবা করি তাদের প্রতি আমাদের প্রতিশ্রুতি হ’ল সত্য অনুসন্ধান করা, তথ্য সরবরাহ করা এবং প্রাসঙ্গিক প্রসঙ্গ এবং বিশ্লেষণ যেখানে উপযুক্ত সেখানে দেওয়া।

আমরা এদেশের ভিত্তিতে বিশেষত জাতীয় সার্বভৌমত্ব, গণতন্ত্র এবং ধর্মনিরপেক্ষতা এবং একটি সমৃদ্ধ, ন্যায়সঙ্গত ও সহনশীল সমাজ গঠনে প্রতিশ্রুতিবদ্ধ।

আমরা মানবাধিকার ও নাগরিক অধিকারের জন্য কথা বলব, নির্বাচিত গোষ্ঠীগুলির জন্য নয় সকল নাগরিকের জন্য, তবে এই জাতীয় সমস্ত লক্ষ্য অর্জনের সর্বোত্তম উপায়গুলির বিষয়ে উন্মুক্ত এবং সম্মানজনক বিতর্ককে লালন করব।

যেহেতু একটি নতুন প্রজন্ম বয়সের আগমনের সাথে সাথে নতুন উচ্চতায় পৌঁছেছে, আমরা বাংলাদেশকে বিশ্বের দীর্ঘ-প্রতীক্ষিত চিহ্ন তৈরি করতে সহায়তা করার জন্য তাদের অংশীদার হতে চাই।

আমরাই চাটগাঁইয়া 
আমরাই “চট্টগ্রাম ট্রিবিউন”